Weekend weg – verslag + foto’s

Hoi allemaal!

Twee weken geleden, was ik, samen met mijn moeder, van donderdag tot zaterdag in Bergen aan Zee. Ik wil daar jullie het een en ander over vertellen door middel van tekst én foto’s.
Ik had foto’s gemaakt met mijn telefoon, maar die foto’s zijn allemaal weg door een domme actie van mijn kant. Welgeteld één foto is zelfgemaakt, de rest niet. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen!

Wij verbleven in een mooi hotel in Bergen aan Zee. Het hotel was prima; we hadden een ruime kamer, de hygiëne was oké en het ontbijt was uitgebreid en goed.

Hét hotel van buitenaf bezien. Doordat wij een kamer op de tweede verdieping kregen, hadden we een mooi uitzicht op de zee. Hetgeen je op de tweede foto van de zee ziet, dat was ons uitzicht ongeveer. Prima dus!

Donderdag
Donderdagmiddag kwamen we aan in het hotel. Nadat we onze kamer hadden gezien en onze spullen een plekje hadden gegeven, besloten we om even rond te kijken in Bergen aan Zee. Helaas was het niet goed strandweer, dus we waren er wat dat betreft snel uitgekeken. We reden naar Egmond aan Zee, een wat groter dorp. Daar hebben we lekker koffie gedronken en even geshopt. We vonden dit een leuk dorp, met best veel verschillende en leuke winkels. Omdat het daarna nog geen lekker strandweer was, besloten we weer richting Bergen aan Zee te rijden en daar in ons eigen hotel te dineren. Het eten was prima, niet heel bijzonder, maar wel goed! In de avond hebben we nog een stukje langs het strand gelopen, maar toen het harder ging regenen besloten we snel weer terug te gaan.

Vrijdag
Helaas, helaas! Vrijdag was een echte regendag. Weer geen strandweer dus! Na een heerlijk, uitgebreid ontbijt besloten we naar het naastliggende dorp Bergen te gaan.

En wauw! Bergen is echt een leuk dorp met veel verschillende mooie en gezellige winkels. En, iets wat ik niet wist, ze hebben daar ook een Vanilia! Laat ik eerlijk zijn, enkele jaren geleden was ik echt geen fan van Vanilia. Ik vond het wat stijf en ik vond het allemaal net wat te ouwelijk. Maar nu liep ik er binnen, ik zag een mooie zwart-wit gestreepte jurk, pastte hem en voila.. ik was verkocht (en de jurk even daarna ook trouwens). We shopten daarna nog wat bij een mooie lifestyle/kleding/kookwinkel (Stadspaviljoen Noord). Wauw, wat is dat een fantastisch leuke winkel! Mooi gevarieerd assortiment en de hele winkel heeft een mooie uitstraling.

Na de lunch gingen wij naar Zaanstad (het ging toen alleen maar harder regenen en wij wilden graag binnen iets bekijken). Zaanstad ligt niet heel erg in de buurt, maar heel ver weg is het ook weer niet. We kwamen terecht in het museum van de Zaanse Schans en bekeken daar de historie van die omgeving. In hetzelfde museum, maar dan aan de andere kant, bevindt zich het Verkade museum. En ik ben gek op koekjes, chocola van Verkade, dus… dat moest goed komen.Na een poos daar hebben rondgelopen (aanrader), gingen we weer richting Bergen aan Zee. We aten dit keer bij een ander restaurant.

Zaterdag
Deze dag begon met een beetje zon. Dat was fijn omdat wij dat al een paar dagen niet tot nauwelijks gezien hadden. Na wederom heerlijk te hebben ontbeten, hebben we een strandwandeling gemaakt.

Mijn enige zelfgemaakte foto in dit artikel. Zoals je ziet: een mooi, rustig strand en een lekker zonnetje erbij!

Dat was heerlijk! Na bijna twee dagen het strand van een afstand gezien te hebben, liepen we er zelf. We hadden redelijk veel wind, maar dat maakte het alleen maar mooi op dat moment!
En.. toen was het weer tijd om uit te checken en naar huis te gaan!

Het waren leuke dagen, ondanks de regen. Nu vind ik regen op vakantie normaal niet heel erg, want vaak zijn er genoeg andere dingen te doen. Nu vond ik het wel jammer, omdat we echt in een ‘zee’dorp zaten. Je kon, behalve het strand, niet heel veel kanten op. Gelukkig hebben we ons vermaakt met veel andere leuke dingen!

Geef een reactie

