De THEE tag

Gisteren zag ik op http://www.2wmn.nl (de lifestyleblog van Willemijn en Martine) de thee tag. Zij hadden 10 vragen over thee bedacht en, omdat ik enorm van thee houd, leek het me leuk om deze over te nemen. Wil je weten wat mijn favoriete theesmaken zijn en of ik meer van losse thee houd of thee uit zakjes? Lees dan snel verder!

1. Losse thee of theezakjes?
Losse thee (meestal)! Ik heb het idee dat losse thee beter en verser is. Maar soms gebruik ik nog wel een theezakje.

2. Sterke thee of slappe thee?
Allebei niet, ik neem de tussenweg: een niet te sterke mok thee!

3. Wat voor lekkers eet je graag bij de thee?
Wat niet, haha! Als ik in de stad ergens thee drink, dan neem ik graag een lekker stuk cake of taart (dan is bananencake of worteltaart mijn grote favoriet). Als ik thuis ben hangt het er een beetje vanaf. Soms vind ik een simpel biscuitje al lekker, andere keren eet ik liever een stroopwafel, een plak cake, kruidnoten, chocoladekoekjes en ga zo maar door!

4. Wat zijn je favoriete merken thee?
Løv Organic (thee in enorm leuke blikjes, verkrijgbaar bij o.a. de Bijenkorf)
Kaldi

5. Drink je op bepaalde tijdstippen een specifieke soort thee?
’s Morgens drink ik standaard groene thee met ginseng (uit een zakje) van het merk Zonnatura;
Op mijn werk drink ik vaak Earl Grey thee van Lipton ( vaak bij gebrek aan andere thee);
’s middags of ’s avonds als ik thuis ben, drink ik groene thee met Jasmijn van Løv of Kaldi.

6. Noem je drie favoriete theesmaken op dit moment
Groene thee met Jasmijn
Rooibos honing
Herfstthee van Dille en Kamille

Groene Jasmijn  Zwarte thee, Herfstmelange, biologisch 65 gram

7. Uit welke kopje(s) of glazen drink je het liefst thee?
Uit een grote mok of een groot glas!

8. Waar moet jouw ideale theekopje aan voldoen? (Denk aan groot, klein, dik/dun glas, dik/dun steen)
Zoals ik bij de vorige vraag al zei, ik houd van grote mokken thee omdat daar zo lekker veel thee in kan! 😉 Daarnaast moet het glas of het steen niet te dik zijn, maar wel gewoon stevig!
Mijn mok van Iittala is mijn grootste favoriet!

9. Welke thee vind je echt niet te pruimen?
Uit die langwerpige kartonnen doosjes, van de Jumbo (boomgaard thee). Ik heb ze niet allemaal geproefd, maar de smaak Appel & Flower Power is echt niet lekker. En de smaak Kers & Hazelnoot en Aardbei & Peper trekt me ook niet zo aan, moet ik zeggen.
Daarnaast is Earl Grey niet echt mijn favoriet. Ik drink het wel eens, bij gebrek aan beter, maar lekker vind ik het nog steeds niet.

10. Wanneer geniet je het meest van een kopje thee?
’s Morgens bij het ontbijt, maar ’s avonds kan ik een goede mok thee ook wel waarderen!

Geef een reactie

